Opakowanie a sprzedaż

Opakowanie każdego produktu ma oczywisty wpływ na sprzedaż. Wszystkie te produkty, które są sprzedawane w ładnych i bardzo dopracowanych opakowaniach, sprzedają się zdecydowanie lepiej, niż te produkty, które mają bardzo słabe wizualnie opakowania. Firmy doskonale o tym wiedzą, zatem starają się dołożyć wszelkich starań, żeby ich projekt opakowania wyglądał specjalistycznie.



Jeżeli już opakowanie przyciąga uwagę, to istnieje większe prawdopodobieństwo, że klient w sklepie zechce na to opakowanie zwrócić uwagę i kupić produkt.
To bardzo ważna kwestia, dlatego że opakowania towarów mają niezbity wpływ na sprzedaż. Klienci dzisiaj mają do wyboru sporo rozwiązań w sklepach, w znaczącej liczbie sytuacji zwracają uwagę na opakowania, bo to one odróżniają poszczególne produkty od siebie. Jeżeli już opakowanie nie jest atrakcyjne, nie przyciąga sugestie, to klient takiego produktu nie kupi. Projekt opakowania jest więc kwestią kluczową w momencie, gdy wypuszczamy na rynek nowy produkt. Zanim zaczniemy się zastanawiać nad kwestią promocji i kanałem reklamy tego produktu, pierwszą i najważniejszą sprawą jest to, ażeby zdecydować się na zaprojektowanie odpowiedniego opakowania. Na tym nie wolno oszczędzać i to zarówno, jeżeli już chodzi o środki finansowe, jak i o czas. Opakowanie będzie miało niewątpliwy wpływ na jakość produktu w oczach klientów. Nawet słabszej jakości produkt obroni się, jeśli projekt opakowania tego produktu będzie atrakcyjny. Zrobiono już sporo badań dotyczących wpływu opakowania na sposób dystrybucji konkretnych towarów i nie ulega wątpliwości, że im lepsze opakowanie, tym sprzedaż w każdym momencie była wyższa.

Sprawdź również informacje na stronie: czytaj dalej